Khamis, 1 Oktober 2015

Review Ubat Jerawat Terbaik



'Review' Ubat Jerawat dan Yang Mana Paling Berkesan  :)


1) Janna Lawwa Acne Killer Serum


- Harga = RM75 -30ml
-Sangat pekat dan pedih bila diletak atas permukaan jerawat (tapi sekejap je pedihnya)
-Selepas beberapa hari jerawat akan mula menggelupas dan hilang.
-Memang sangat sesuai diletakkan pada jerawat yang tiada mata(whitehead), dan semua jenis jerawat bernanah ke berdarah ke (tapi pastinya akan terasa sangat pedih)
-Tiada lagi wajah berbukit. haha 'bumpy face'.
- Tidak disarankan memakai solekan ketika memakai ubat jerawat ini sebab akan nampak muka menggelupas.
-Saya bagi seribu bintang di langit. Inilah produk yang paling hebat sehebat hebatnya.





2) Fantabulous Herbal Acne Cream


-Harga = RM60  -30gm
-Produk ni saya letakkan pada jerawat dan juga pada parut jerawat.
- Produk ini juga berkesan untuk saya.


3) CLINIQUE anti blemish solutions clinical 

-Harga =RM123 -30ml
-Boleh didapati di butik CLINIQUE atau SEPHORA atau PARKSON(seangkatan dengannya)
-Tidak pedih atau apa-apa langsung
-Seperti Gam
-Produk ini tidak berkesan untuk saya.
-Mungkin sesuai untuk kulit yang terlampau terlampau terlampau sensitif .


4) Etude House AC Clinic Intense Pink Powder Spot 


-Harga= RM84 -20ml
-Boleh didapati di butik butik ETUDE HOUSE
-Produk ini diletakkan pada jerawat sahaja
-Produk ini juga sangat berkesan tetapi cepat habis(mungkin disebabkan produk ini berbentuk cecair)


5) Gowoonsesang DR. G  Spot Repairing Serum


-Harga=  melebihi RM50++ -13ml
-Boleh didapati di SASA
-Boleh diletakkan di jerawat dan parut.
- Tetapi produk ini tak berkesan untuk saya.


6) TOPICIL


-Harga= RM kurang 20 - 28ml
-Boleh didapati di farmasi-farmasi(Tak tahu kalau Guardian atau Watsons jual benda ni)
-Diletakkan pada jerawat sahaja (Jangan letak di tempat yang tidak berjerawat kerana akan menyebabkan kulit seolah-olah terbakar dan bertukar menjadi hitam seperti pigmentasi,jangan letak banyak)

*Bagi saya produk yang saya akan guna,
yang akan saya beli lagi dan lagi adalah Janna Lawwa Acnekiller Serum dan Acne cream Fantabulous. Walaupun mahal sedikit tapi ia sangat berbaloi dan sangat berkesan bagi menghilangkan jerawat yang saya alami/ bakal alami. 


*P/S: Semua produk yang telah di'review' telah dibeli/dicuba/diguna sendiri oleh saya sendiri. Kesan/reaksi sesuatu produk mungkin berbeza utk setiap orang. 
Toodles !

Boleh tengok post ni Sebelum dan Selepas Untuk Muka Berjerawat
Klik Link:

Sebelum dan Selepas Cosmoderm Tea Tree Untuk Muka Berjerawat

Sebelum dan Selepas T3 Adapalene Gel 0.1% dan Cetaphil Gentle Cleanser

Follow Me on My Instagram 😄 Klik Link Di Bawah

Follow Me On Instagram

2 ulasan:

accel519 berkata...

Salam...nak tanya pasal acne serum jannalawwa tu. Memang dia pekat macam agar2 ke? Sebab masa saya beli, dlm dy sangat pekat dan bergumpal. Nak amik pkai dropper pon x boleh. N dia melekat di dinding botol? Saya beli yg fake ke atau serum tu dh rosak or memang dia cmtu? N bau dia pelik mcm bau plastik?

Syafiqah Al berkata...

Wslm. Memg dia pekat mcm gel.. kn guna cotton bud utk sapu kat jerawat.. tak fake memg macm tu tekstur dia. Guna sikit ja sbb dia pedih tapi jerawat akan cepat kering.